موتورسیکلت

باید گفت دوچرخه های خیابانی شامل رزمناو، دوچرخه های ورزشی، اسکوتر و موتور سیکلت برقی ارزان و بسیاری از انواع دیگر هستند.

موتورسیکلت‌های آفرود انواع مختلفی دارند که برای کلاس‌های مسابقه‌ای خاک‌گرا مانند موتور کراس طراحی شده‌اند و در اکثر مناطق قانونی نیستند.

ماشین‌های دو منظوره مانند سبک دوگانه اسپرت برای خارج شدن از جاده ساخته شده‌اند، اما دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را قانونی و راحت در خیابان نیز می‌سازد.

هر پیکربندی یا مزیت تخصصی یا قابلیت گسترده ای را ارائه می دهد و هر طرح حالت سواری متفاوتی ایجاد می کند. در برخی کشورها استفاده از پیلون (صندلی عقب) محدود شده است.

موتورسیکلت

اولین موتورسیکلت احتراق داخلی، دایملر رایت واگن بود. در سال 1885 توسط مخترعان آلمانی گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در باد کنستات آلمان طراحی و ساخته شد.

این وسیله نقلیه بر خلاف دوچرخه‌های ایمنی یا دوچرخه‌های استخوان‌دان آن دوران بود، زیرا زاویه محور فرمان صفر درجه داشت و انحراف دوشاخه نداشت و بنابراین از اصول دینامیک دوچرخه و موتورسیکلت که نزدیک به 70 سال قبل توسعه یافته بود استفاده نمی‌کرد. در عوض، به دو چرخ بیرونی تکیه داشت تا در حین چرخش عمودی بماند.

مخترعان اختراع خود را Reitwagen (“ماشین سواری”) نامیدند. این به‌عنوان یک بستر آزمایشی مناسب برای موتور جدید آن‌ها، به‌جای یک نمونه اولیه خودرو طراحی شده بود.

اولین طرح تجاری برای یک چرخه خودکششی، یک طرح سه چرخ به نام چرخه بنزین باتلر بود که توسط ادوارد باتلر در انگلستان در سال 1884 طراحی شد.

او برنامه های خود را برای این وسیله نقلیه در نمایشگاه استنلی سیکل در لندن در سال 1884 به نمایش گذاشت. این وسیله نقلیه توسط شرکت Merryweather Fire Engine در گرینویچ در سال 1888 ساخته شد.

چرخه بنزینی باتلر یک وسیله نقلیه سه چرخ بود که چرخ عقب آن مستقیماً با قدرت 5⁄8 اسب بخار، 40 سی سی هدایت می شد.

هنر در آن زمان شروع با هوای فشرده بود. موتور با مایع خنک می شد و رادیاتور روی چرخ محرک عقب قرار داشت. سرعت با استفاده از یک اهرم دریچه گاز کنترل می شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *